Sök:

Sökresultat:

1992 Uppsatser om Shared services - Sida 1 av 133

Shared Service Center : en fallstudie av TeliaSoneras Financial Services

Denna uppsats beskriver fenomenet Shared services, varför företag satsar på shared service centers (SSC) och hur de går tillväga när de designar dem. Studien har genomförts med hjälp av en litteraturöversikt och en fallstudie av TeliaSoneras nu pågående implementering av ett shared service center, FSS. Fallstudien består av fyra intervjuer och en genomgång av TeliaSoneras egna informationsmaterial och medarbetarenkäter. Litteraturöversikten visar att Shared services utlovar väsentliga förbättringar av ekonomifunktionen och besparingar, att det finns en stor tilltro till dessa löften men att det saknas underbyggda bevis för hur stora besparingarna egentligen är. Designen på TeliaSonera FSS visar sig följa litteraturen relativt noga, förutom vad gäller placering.

Implementering av delat ledarskap inom en kommunorganisation

This report addresses the management innovation and how shared leadership is a form of it. The report is a compilation of what shared leadership means and how two municipal organizations works with shared leadership. The two minicipal organizations are Strängnäs and Vällingby. One municipality (Strängnäs) is meanwhile this report produced during insertion of shared leadership. The other (Vällingby) has about two years experience of working with this form of leadership.

Vikten av prestationsmätning : En utvärderingsstudie av P2P-processen på IKEA AB, Finance Services

Bakgrund: Prestationsmätning syftar till att implementera ett företags strategi. För att lyckas med det krävs tillgång till relevant information för att ta rätt beslut. Nya alternativa organisationsformer som shared service centres har lett till en ökad efterfrågan på ny anpassad ekonomistyrning. En förfrågan om att utvärdera P2P-processens prestationsmätningssystem på IKEA AB, Finance Services ledde till utvärderingsstudien.Syfte: Syftet med utvärderingsstudien är att utveckla en modell med dimensioner, för att analysera prestationsmätningssystem på shared service centres. Analysmodellen kommer appliceras på P2P-processen inom IKEA AB, Finance Services.

För vilka företag lämpar sig en etablering av ett shared service center? En fallstudie av implementering av ett shared service center på IKEA

Syfte: Syftet med denna studie är att utreda vilka företag som lämpar sig för en implementering av ett shared service center. Metod: Under arbetets gång har en abduktiv ansats använts där det varit en kontinuerlig interaktion mellan teori och empiri. Det har gjorts en kvalitativ studie av ett fallstudieföretag med hjälp av intervjuer, facklitteratur och vetenskapliga artiklar. Slutsatser: De företag som är mest lämpade för en etablering av ett shared service center bör vara:? Stora ? de måste kunna uppvisa stordriftsfördelar? Multinationella ? centraliseringen till shared service måste få märkbar effekt? Expansiva ? realisera besparing i personalkostnader ? Lågkostnadsstrateger ? syftet med ett shared service center passar företagets paradigm? Förändringsvilliga ? det är ett stort projekt som måste stödjas av organisationen.

Shared IT Service Center i kommuner

To be able to maintain an adequate ITservice for various users and needs,more municipalities are looking at thepossibility for mergers of local ITdepartments. One solution for mergingmultiple services/functions and creatingsynergy opportunities is called SharedService Center (SSC). The concept of SSCis that the administrative serviceitself becomes a core activity withinthe organization. The aim of this thesisis to provide municipalities who areconsidering a merging of their local ITdepartments with recommendations on howto design the Shared IT Service Center.Recommendations are outlined based on ananalysis of IT-management literature,reports and by conducting a study onthree ongoing collaborations.The conclusions drawn from the studysuggest guidelines for the design of aShared IT Service Center formunicipalities. These are as following:Create a vision associated with aspecific and structured target state.Identify needs for different targetgroups in municipalities and set acommon standard.Create a clear and practical model/SLAappearance of the cooperation andagreement.Ensure the individual municipalitiescommissioning skills in order to notlose it in the context of a common IToperation.Find an organization that is democraticfor member municipalities andfacilitates long-term partnership.Specify the operation and maintenance sothat it can be regulated and controlledEstablish a common help desk.Establish a common standard andconsolidated infrastructure before theintroduction of a common technology platform..

Två frivårdskontors syn på den procentuella skillnaden, vad gäller kontraktvårdsdomar

The aim of this paper is to spread some light over contract treatment from the perspective of the District Courts, Social Services and Probation Services, and understand the reason for local variation of the number of people sentenced to contractual treatment.Essential questions asked in this paper are; What advantages and disadvantages are known by the cooperating parties regarding contract treatment in comparison to prison? What parameters are considered when the cooperating parties decide upon contract treatment? What impact does the shared responsibility of cost have? What do the respondents think is the reason for the local variation?In order to answer the essential questions a qualitative and descriptive method has been used to highlight the main question of our study; What is the reason for the local variation in number of contract treatment sentences in Halmstad and Ystads district courts?The paper shows that the local variation between the Probation Services districts is dependent on the conditions to propose a contract treatment. In Halmstad it is not conditioned for the Probation Services to have a responsibility agreement with the Social Services to the same extent as for the Probation Services in Ystad..

Web Services och säkerhet : - en studie i tekniker för att säkra Web Services

Användandet av Web Services har ökat de senaste åren, det är relativt lätt att utveckla dessa tjänster och de kan användas i de allra flesta miljöer. Ett bekymmer är dock säkerhetsfrågan. Denna uppsats studerar de vanligaste teknikerna för att säkra Web Services, beskriver hur de kan användas samtidigt diskuterar fördelar och nackdelar med flera av dem. Till sist ges förslag på hur Web Services i olika typer av miljöer kan säkras..

Scalable Services over DAB and DVB-T from a Receiver Point of View

TV and radio services have always been distributed over analogue broadcasting networks and been received on a TV -set or a radio receiver. Today this situation is changing due to digitalization and convergence between broadcasting, telecommunications and data communications. Other terminals, such as a PC, can also receive TV and radio services. Digital TV and radio can offer additional services such as e-commerce, electronic program guides and content synchronized to the TV and radio shows. If these services are to be received by several receiving terminals with different properties, the services must be adapted to the terminals.

Om relationer och maktstrukturer inom delat ledarskap : Lustfull relation eller obalanserad soppa?

The aim of this study is to create an increased understanding of shared leadership and how it takes shape in the relationship between first-line managers in human service organizations. Shared leadership is seen as a complement to the traditional one-man leadership and briefly means that two managers share the role that usually is held by a single leader. The study has a qualitative approach based on semi-structured interviews with managers in human service organizations. The interviews mention the mangers thoughts and experiences about shared leadership and gain approval in the hermeneutic science field. The study is analyzed based on symbolic interactionism where perspectives from the theoreticians Mead and Goffman are used.

Delat Ledarskap- En fallstudie om ett delat produktansvar på ledarskapsnivå

Leadership is essential for every company. Its strength or weakness of direction, clarity, and evaluation affects success or failure of its organization. With the complex structure of the big and global companies today leadership is more challenging. The traditional view of leadership, with the single individual possessing all the competences and skills, is therefore being challenged by an alternative way of leadership, a shared leadership. Existing research on the subject is still scarce, which makes further studies in this field important.

Att erbjuda största möjliga lycka: en kvalitativ studie av ett parledarskap på en somatisk vårdavdelning

The aim of this study was to investigate leadership in public health care. The methods used were shadowing and semi-structured interviews. The shadowing involved observing the shared leadership of two head nurses in an administrative management position of a ward in their daily work during two weeks. The observation was supplemented by ten semi-structured interviews. A thematic analysis of the data was carried out and the result indicated that shared leadership is a form of leadership well suited for an organisation as big and complex as the clinic where the study took place.

Web Services: en fallstudie av organisatoriska konsekvenser

I artiklar skrivs det om att ny teknik såsom Web services kan medföra t ex förändringar i processer och sättet att överföra och hantera data. Web services anses av många vara en lösning på integrationsproblem som uppstår när data finns i olika system som inte kommunicerar med varandra. Vi som systemvetare anser att vår studie bidrar till att belysa andra aspekter än de tekniska när det gäller Web services. Vi har studerat organisatoriska konsekvenser av införandet av Web services. Studien kan inte fastställa att Web services är en bra teknik generellt för att integrera system.

Sammanställning av möjligheter att konvertera ICD till AIS för bedömning av risken för medicinsk invaliditet : En systematisk litteraturstudie

The aim of this study is to create an increased understanding of shared leadership and how it takes shape in the relationship between first-line managers in human service organizations. Shared leadership is seen as a complement to the traditional one-man leadership and briefly means that two managers share the role that usually is held by a single leader. The study has a qualitative approach based on semi-structured interviews with managers in human service organizations. The interviews mention the mangers thoughts and experiences about shared leadership and gain approval in the hermeneutic science field. The study is analyzed based on symbolic interactionism where perspectives from the theoreticians Mead and Goffman are used.

Utvärdering av svenska företags användning av interna och externa Web Services och deras syn på Web Services fördelar

Web Services är en av de mest populära utvecklingstrenderna som finns idag. Inom litteraturen tas en mycket positiv bild fram av Web Services som är en relativt ny teknik och är därmed inte helt färdigutvecklad. Enligt Deitel et al. (2003) kan det därför vara svårt för företag att utnyttja tekniken för att kunna uppnå alla fördelar som teoretiskt sägs finnas med interna och externa Web Services.Syftet med undersökningen är att undersöka i vilken omfattning som Web Services finns idag på svenska företag när det gäller interna och externa Web Services, och hur företagen anser att tekniken fungerar med avseende på fördelar, jämfört med vad som sägs inom litteraturen.För att besvara problemställningen har litteraturstudier och intervjuer genomförts. Resultatet visade att svenska företag har mestadels interna Web Services men att omfattningen även innefattar externa Web Services, vilka för tillfället växer.

Ett samhällsengagemang som Skapar Shared Value - En studie om hållbarhetsstyrning och Creating Shared Value i en svensk kontext

This study investigates the corporate sustainability activity, linked to the company's core business, which is a relatively unexplored field in a Swedish context. The study examines how the organization has used management control for its sustainability activity within two social initiatives; and whether these initiatives have generated value for the organization and involved stakeholders. Management control of social initiatives are examined within the theoretical framework of The Sustainable Balanced Scorecard and the organization's value creation contributions are outlined in accordance with a definition of the concept of Creating Shared Value. The method used for the implementation of the study is a qualitative study, embodied in an illustrative case study of a large Swedish company operating within financial sector. The empirical data was collected through 12 in-depth interviews with representative interviewees within the organization and with other stakeholders involved in the company's social initiatives.

1 Nästa sida ->